LG G5 nowa jakość fotografii mobilnej czy ślepy zaułek technologii

artykuł: „LG G5 nowa jakość fotografii mobilnej czy ślepy zaułek technologii?” strona 3/11

Tryb RĘCZNY

Ostatnim, oraz równocześnie dającym nam największe możliwościowi pracy jest podobnie jak w każdy zaawansowanym aparacie cyfrowym tryb ręczny. Jak sama nazwa wskazuje w trybie tym (w aparatach często opisywanym literką „M” od słowa „manual”) aplikacja aparatu oddaje w nasze ręce praktycznie całkowicie kontrolę nad wszystkim parametrami ekspozycji. Cecha ta jest wspaniałym bonusem w modelu LG G5, jest to też odważne posuniecie ze strony marki, gdyż to właśnie w tym trybie wychodzą na jaw wszystkie wady i zalety danej matrycy, toteż nic dziwnego że w miażdżącej większości smartfonów producenci starają się jak najbardziej ograniczać możliwości ingerencji użytkownika w efekt końcowy, narzucając mu, często agresywne działanie algorytmów upiększających zdjęcie, stąd wielki plus dla firmy LG za jej postawę.

Uruchamiając tryb ręczny naszym oczom ukazuje się znany z bezlusterkowców, lustrzanek, czy zaawansowanych aparatów kompaktowych wygląd ekranu. Mamy więc, tu oczywiście ekranowy, dostęp za pomocą stosownych ikonek do takich parametrów ekspozycji jak:

  • ISO – wartość ISO
  • S – czas naświetlania
  • WB – balans bieli
  • MF – tryb ostrzenia autofokusu
  • +/- – korektę ekspozycji EV
  • AF-L – automatyczna regulacja poziomu ekspozycji / po kliknięciu aparat sam zredukuje wartości zadanej ekspozycji do trybu dobieranego automatycznie

Prócz powyższych na ekranie zobaczymy kolejny atut aplikacji, wykorzystujący tu obecne na pokładzie G5 czujniki – to jest elektroniczny wskaźnik poziomicy, wskazujący kąt pochylenia aparatu, co walnie ułatwia poprawne kadrowanie. Opcję te należy uruchomić w trybach ustawień, dostępnych za pomocą wyboru ikonki z „trybikiem”. Przyjrzyjmy się teraz pokrótce każdej z opcji i wartości w ramach których możemy się poruszać…


Niezaprzeczalnym królem fotografii w LG G5 jest pełny tryb manualny, występujący pod nazwą RĘCZNY, tu po lewej i prawej zrzut ekranu aplikacji aparatu w tym trybie, jak widać do złudzenia przypomina on funkcjonalnością te znane z bezlusterkowców, czy lustrzanek, poszczególne ikony  ekranu w trybie RĘCZNYM (zdjęcie po prawej):

  • 1. balans bieli
  • 2. ręczne ostrzenie obrazu
  • 3. korekta ekspozycji z zakresie +/- 2 EV
  • 4. wielkość ISO
  • 5. czas otwarcia migawki
  • 6. blokada parametrów ekspozycji
  • 7. wysunięty panel trybu regulacji (5) czasu otwarcia migawki
  • 8. ikonki wyboru obiektywu standardowego (pojedyncze drzewo) lub szerokokątnego (trzy drzewa)
  • 9. grupa elementów 9 do 15 – wskazania wybranych parametrów ekspozycji:
    • 9 – histogram
    • 10 – tryb balansu bieli i temperatura barwowa
    • 11 – tryb ostrzenia (tu autofokus)
    • 12 – korekta ekspozycji
    • 13 – wielkość wybranego ISO
    • 14 – wybrany czas otwarcia migawki
    • 15 – przysłona / parametr stały
    • 11. grupa od 16 do 19 – elementy sterujące trybami pracy aparatu
    • 16 – tryb pracy lampy błyskowej
    • 17 – zmiana aparatu na przedni / tylni
    • 18 – typ zapisu plików graficznych tu JPEG
    • 19 – zmiana trybów pracy aparatu (filtry, format, efekty specjalne, samowyzwalacz, i inne…)
  • grupa od 21 do 23:
    • 21 – szybki podgląd wykonanego zdjęcia / po kliknięciu w miniaturkę zostaniemy przeniesieni do galerii
    • 22 – przycisk ekranowy migawki aparatu / włączania – wyłączania kamery

wartość ISO

Cóż… parametr który bodaj ma największy wpływ na jakość zdjęcia w przypadku małych matryc, które co by nie starał się nam wmówić jakikolwiek producent zawsze cechują się potężnymi szumami błyskawicznie rosnącymi wraz ze wzrostem wartości ISO, dotyczy to nie tyko aparatów smartfonów, ale tak samo wszystkich aparatów kompaktowych. Właśnie również z tego powodu producenci najczęściej ograniczają dostęp do trybów manualnych w smartfonach, by ukryć tą przywarę pod postacią działania algorytmów niwelujących szum. Zasada jest tu zawsze więc taka sama im mniejsza wartość ISO tym lepiej, choć oczywiście bywa bez liku sytuacji gdy trzeba je podbić, ale w takim przypadku należy liczyć się z szybkim pogarszaniem jakości zdjęcia, w tym przede wszystkim utratą szczegółów.

W modelu G5 w trybie ręcznym możemy regulować wartość ISO od minimalnego wynoszącego 50 do aż 3200, przy czym jak poniższe testy dobitnie wykażą realna przydatna wartość to 200 do 400, a górna akceptowalna granica to 600, jednak najlepsze efekty uzyskamy zawsze operując wartością w przedziale minimum, czyli 50 do 100.


tryb RĘCZNY zdjęcia wywołane z plików RAW po lewej zdjęcie wykonane w ISO 50 po prawej ISO 3200 widać radykalną utratę szczegółów i duże szumy matrycy

S – czas naświetlania

To prawdziwa perła trybu ręcznego, która niezmiennie mnie zachwyca, bowiem możliwość zmiany wartości długości czasu otwarcia migawki tworzy zupełnie nowe możliwości fotografowania, otwiera przed użytkownikiem smartfonu niedostępny dla tych którzy zdani są na tryby automatyczne, świat zabawy z ruchem, który można pokazać w imponujący sposób, jak rzeki świateł w miastach nocą, jedwabiste kaskady potoków i wielu innych…

Omawiany smartfon LG G5 umożliwia otwarcie migawki do aż 30 sekund i to również w trybie zapisu zdjęcia jako RAW, tak długi czas otwarcia migawki pozwala już na naprawdę wiele, przy czym sprawą absolutnie podstawową jest to by pracując na takich czasach smartfon był całkowicie unieruchomiony, najlepiej zamocowany na statywie fotograficznym, lub mini statywie z uchwytem dla smartfonów.

Prawdziwą perełką jest w LG G5 jego tryb RĘCZNY wykonywania zdjęć, gdzie aplikacja aparatu oddaje nam pełną kontrolę nad parametrami ekspozycji, pozwalając na maksymalny czas otwarcia migawki aż na 30 sekund co otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości fotograficzne, tu po od lewej: tryb RĘCZNY, ISO50 czas otwarcia migawki 3sek + statyw plik JPEG / tryb RĘCZNY, ISO50 czas otwarcia migawki 2sek + statyw plik RAW

WB – balans bieli

Przyznam się że tu zaskoczył mnie nieco G5, gdyż nie posiada on typowego znanego z aparatów kompaktowych balansu bieli, lecz bardziej pasujący do lustrzanek, operuje on wartościami liczbowymi barwy światła wyrażanymi w Kelwinach. Posługiwanie się nimi wymaga oczywiście pewnej wiedzy z zakresie która wartość jaką temperaturę oznacza, oraz jakie światło fizycznie, jednak nie wpadajmy w panikę, producent pomyślał również o mniej wtajemniczonych użytkownikach i pomiędzy poszczególnymi zakresami światła (ich temperatury barwowej) dodano typowe, znane z cyfrówek, ikonki jak światło w pochmurny dzień, słoneczne, żarowe i tak dalej… takie rozwiązanie jest zabiegiem celowym, ma zapewne podkreślać zaawansowany tryb pracy odwołujący się do większych braci.

Do dyspozycji mamy tu zakres regulacji temperatury barwowej światła od 7400 do 2400K (Kelwinów), tak duża rozpiętość pozwoli nam dopasować balans bieli do znakomitej większości światła z jakim się spotkamy, choć oczywiście jak zawsze wyzwaniem będzie sztuczne światło mieszane, powiedzmy żarowe i fluorescencyjne, w takim przypadku trudno ręcznie będzie nam dobrać właściwą wartość WB, wówczas możemy zdać się dostępny w tym samym oknie tryb AUTO (automatyczny) balansu bieli.


W przeważającej większości sytuacji automatyka aparaty dobrze dobiera balans bieli, acz bywa że w złożonych przypadkach, gdy do czynienia mamy z mieszanym światłem jak powyżej automatyka może popełnić błąd, w takim jednak przypadku korzystając z możliwości pracy na plikach RAW łatwo skorygujemy ten błąd – zdjęcie po prawej


zdjęcie po lewej WB prosty tryb / zdjęcie po prawej WB auto w trybie manualnym

MF – tryb ostrzenia autofokusu

Kolejną nawiązującym do zaawansowanych aparatów fotograficznych trybem jest możliwość ręcznego dopasowania ostrości w trybie wyboru pracy autofokusu MF – regulacja odbywa się podobnie jak w przypadku ISO, czasu otwarcia migawki, czy balansu beli przez przesuwanie ekranowego wskaźnika góra – dół, przy czym górna wartość to nieskończoność (oznaczona typową ikonką gór), a dolna marko (oznaczona typową ikonka kwiatka).

Rozwiązanie niezwykle ciekawe i dające możliwości elastycznej pracy, przy czym należy pamiętać że nie wolne od wad… by faktycznie korzystać z tego trybu, szczególnie gdy robimy zdjęcia w dużym zbliżeniu, aparat musi być unieruchomiony, w przeciwnym razie drganie rąk zmienią odległość od obiektu niwelując efekt ostrzenia fokusu. Kolejnym problemem jest brak podglądu punktu ostrości, co oznacza że niejako na „oko” dobieramy ostrość, inaczej mówiąc to wydaje się nam ostre na pięciu calowym ekranie, wcale takie nie musi być po powiększeniu.

Tym nie mniej przy odrobinie wprawy, oraz unieruchomieniu aparatu można uzyskać bardzo ciekawe efekty, tym bardziej że duża jasność obiektywu sprzyja fotografiom zbliżeniowym z pięknie rozmytym tłem. W przypadku gdy fotografujemy zaś rozległe panoramy górskie, lub złożone kompozycje znacznie od nas oddalone zawsze możemy zdać się na autofokus, który uruchamiamy wybierając ikonkę AUTO znów ulokowana powyżej wskaźnika ostrości. W trybie automatycznym fokus dobiera ostrość wielu punktowo, a punkty w których złapana została ostrość podświetlają się na zielono.

AF-L – automatyczna regulacja poziomu ekspozycji

Po kliknięciu tego trybu zablokowane zostają parametry ekspozycji w tym, jak i możliwość dokonania korekty wartości EV, a aparat samoczynnie dobiera parametry ekspozycji, z zachowaniem punktu ostrości, której wartości zostaną wyświetlone na górnej części ekranu. Tryb ten przypomina więc szybki dostęp do w pełni automatycznego, przy czym nadal mamy możliwość ręcznej korekty wartości dobranych przez aparat. Funkcja może się okazać przydatna jeśli chcemy szybko wykonać zdjęcie, a nie jesteśmy pewni właściwych parametrów ekspozycji, należy jednak pamiętać że w trybie tym aparat jeśli fotografujemy w słabym świetle, najczęściej niemiłosiernie podbije nam wartość ISO.

+/- – korektę ekspozycji EV

Klasyczna, bardzo przydatna i ważna funkcja, znana z wszystkich aparatów cyfrowych udostępniających zmianę parametrów zdjęcia choć w podstawowym stopniu – korekta wartości ekspozycji „EV”, w modelu G5 otrzymujemy zakres regulacji od +2 do -2 przy skoku co pół stopnia, przy czym by funkcja ta była aktywna, musimy oddać kontrolę nad parametrami ekspozycji zdjęcia klikając w ikonkę AF-L.

Kolejny mocny atut trybu ręcznego – RAW…

Następnym niezwykle ważnym atutem aparatu LG G5 w trybie ręcznym jest możliwość wyboru typu formatu zapisu zdjęcia. Mamy tu do wyboru standardowy JPEG, oraz tryb mieszany JPEG+RAW, po wyborze którego aparat będzie zapisywał dwa zdjęcia w formacie JPEG i w formacie RAW (DNG). Tylko dla osób nie korzystających wcześniej z plików typu RAW, są to surowe pliki graficzne gdzie aparat zapisuje bit po bicie rejestrowany obraz bez żadnej kompresji, oraz obróbki, co oznacza że otrzymujemy rzeczywisty obraz zapisany w postaci pierwotnej przez matrycę, w pełnej rozdzielczości. W plikach RAW zapisywane są też wszystkie dane EXIF zdjęcia, umożliwiające w postprodukcji ich dowolną zmianę, inaczej mówiąc nawet jeśli źle dobraliśmy balans bieli, to w przypadku pliku RAW jego zmiana nie będzie żadnym problemem, podobnie z innymi parametrami ekspozycji, z wyłączeniem oczywiście ostrości i skrajnego prześwietlenia, lub niedoświetlania, w takich przypadkach zakres możliwej korekty zawsze będzie ograniczony. RAW jako taki daje nam więc olbrzymie możliwości korekty zdjęcia, bez agresywnej ingerencji algorytmów upiększających aparatu, ale przede wszystkim w przypadku tego artykułu pokazuje faktyczne możliwości i jakość matrycy. Mankamentem formatu RAW jest duża waga plików, w przypadku omawianego LG G5 sięgająca nawet 27 – 30mb dla pojedynczego zdjęcia... stąd z całą pewnością warto wybrać jako miejsce zapisu zdjęć kartę pamięci SD by uniknąć zapełniania pamięci wewnętrznej telefonu.

Obecność RAW bardzo dobrze świadczy o marce LG, bowiem również tu najczęściej producenci uciekają od tego typu opcji, jako że jak wspominałem pliki RAW obnażają wszystkie niedoskonałości matrycy, stąd kolejny duży plus dla LG.


Możliwość zapisu zdjęcia jako RAW w trybie pracy aparatu RĘCZNYM  oferuje potężne możliwości poprawy wyglądu zdjęcia, eliminując wszystkie niuanse pracy automatyki, nie tylko w przypadku LG G5, ale każdego aparatu cyfrowego, powyżej oba zdjęcia wykonane w trybie manualnym przy ISO 50, po lewej zdjęcie JPEG po prawej wywołane z pliku RAW

Pozostałe opcje dostępne w trybie ręcznym…

Oprócz dostępu do parametrów ekspozycji, tryb ręczny tak jak i podstawowy, oraz w ograniczonym zakresie prosty, umożliwia dostęp do dodatkowych opcji jak:

  • wybór miejsca zapisu zdjęć: karta pamięci / pamięć wewnętrzna smartfonu (funkcja aktywna wyłącznie gdy w slocie pamięci znajduje się karta)
  • ułatwiająca kadrowania siatka: włącza / wyłącz
  • stabilizacja optyczna:
    • dla nagrywania wideo włącz / wyłącz
    • dla fotografii włącz / wyłącz
  • uruchamianie migawki za pomocą komend głosowych: „Cziz” / „Smajl” / „Whisky” / „Kimachi” / „LG”
  • timer wyzwalający migawkę: wyłącz / 3 sekundy / 10 sekund
  • filtry fotograficzne (omówione niżej): brak / film 1 / film 2 / film 3 / film 4 / film 5 / film 6 / film 7 / film 8 / film 9
  • format zdjęcia (wyłącznie dla aparatu 16Mpx): 1:1 / 4:3 / 16:9 (domyślnie)
  • tryb pracy lampy błyskowej:
    • wyłączona
    • włączona
    • automatycznie

Jak zapewne zauważyliście w trybie tym nie mamy dostępu do funkcji filmowania, trybów zdjęć po klatkowych, klipów w zwolnionym, lub przyspieszonym tempie, oraz HDR. Jest to bowiem stricte tryb fotograficzny w którym otrzymujemy pełną ręczną kontrolę nad parametrami fotografii.

Mamy za to dostęp tak samo jak w każdym innym trybie pracy aparatu do funkcji zoomu, oraz płynnego przełączania się pomiędzy obiektywem standardowym i szerokokątnym fish-eye. W przypadku zoomu należy jednak pamiętać że mamy do czynienia wyłącznie z powiększeniem cyfrowym, czyli interpolowanym fragmentem zdjęcia, inaczej mówiąc jego wyciętym i powiększonym fragmentem. Nie jest to zoom optyczny, w związku z czym zawsze będzie się on wiązał z dużą utratą ostrości obrazu, oraz jego jakości.

Zasada jest podobna jak w przypadku wielkości parametru ISO – im większy zoom, tym gorszy obraz. W modelu G5 do dyspozycji mamy ośmiokrotny zoom, obsługiwany podobnie jak inne parametry przez przesuwanie ekranowego wskaźnika tu opisanego +/- by go wywołać wystarczy rozszerzyć lub złączyć palce w linii poziomej telefonu (wykonując tą samą czynność jednym palcem pionowo lub poziomo przełączymy się w tryb pracy przedniego aparatu.

Przesuwając zoom w stronę „+” zwiększamy zakres powiększenia i odwrotnie zmniejszamy w stronę symbolu „-”, przy czym tu ciekawostka, również dostępna z poziomu wszystkich trybów pracy aparatu przekraczając zakres widzenia podstawowego obiektywu tylnego aparatu, oznaczonego zieloną linią na wskaźniku ekranowym zoomu, aparat automatycznie przechodzi w tryb pracy z obiektywem szerokokątnym fish-eye o kącie widzenia 135°. Funkcja cyfrowego zoomu nie jest natomiast dostępna w aparacie przednim.


Zoom cyfrowy zawsze jest bardziej ciekawostką, niż realnie przydatną funkcją, gdyż zdjęcia z jego wykorzystaniem nie są niczym innym niż interpolowanym wycinkiem danej sceny, co zawsze wiąże się z drastyczną utratą szczegółów, tu od lewej: bez zoomu, zoom x 1,61


od lewej: zoom x 2,6 / zoom x 4,43


od lewej: zoom x 8 / bez zoomu


od lewej: zoom x 2,63 / zoom x 7,93

Zaskakujący atut – obiektyw o polu widzenia 135°…

Jak już zostało to kilka razy poruszone kolejnym z atutów i to dalece wyróżniającym na tle konkrecyjnych smartfonów jest obecność na podkładzie LG G5 szerokokątnego obiektywu typu fish-eye o kącie widzenia aż 135°. Obiektyw ten znajdziemy z tyłu, obok obiektywu podstawowego aparatu. Niestety producent milczy na temat typu zastawanej w tym aparacie matrycy, wiadomo jedynie że ma ona rozdzielczość 8Mpx… i w tym właśnie kłopot, gdyż tak mała rozdzielczość matrycy przy równocześnie tak szerokim rejestrowanym obrazie musi prowadzić do rejestracji obrazu o znacznie gorszej jakości od głównej aparatu dysponującego matrycą o rozdzielczości 16Mpx i formacie 16:9 i niestety to widać na zdjęciach, szczególnie po ich powiększeniu. Ze względu na typ obiektywu jakość obrazu spada też bardzo szybko poza centrum kadru, do bardzo niskiej w rogach. Naprawdę szkoda że właśnie w tym miejscu marka LG nie zdecydowała się postawić na większą rozdzielczość matrycy która zapewniłaby ostry, bogatszy w szczegóły obraz, co w pełni pozwoliłby wykorzystać potężny atut jakim jest tak szerokokątny obiektyw…

Dostęp do trybu pracy z obiektywem fish-eye nie jest określony żadnym specjalnym, odrębnym trybem w aplikacji aparatu, przejście do niego jest obecne w każdym z trzech trybów jej pracy (prosty / podstawowy / ręczny) przez, jak to powyżej zostało opisane, przesunięcie wartości zoomu do pozycji minimalnej, lub wykorzystanie z obecnej we wszystkich trybach ikonki trzech drzew, ulokowanej zawsze w górnej, centralnej części ekranu.


zdjęcia od lewej: w każdym z trybów pracy aparatu mamy możliwość szybkiego przełączenia pomiędzy obiektywem standardowym i szerokokątnym / przykładowe zdjęcie z wykorzystaniem obiektywu szerokokątnego


zdjęcia z wykorzystaniem obiektywu szerokokątnego cechują dużą dynamiką i wspaniałym zakresem widzenia, solą w oku jest tu niska rozdzielczość matrycy wynosząca tylko 8Mpx co wiąże się z rejestracją bardzo małej ilości szczegółów co staje się szybko widoczne po powiększeniu obrazu – zdjęcie po prawej

Przedni aparat fotograficzny…

Trzecim z obecnych na pokładzie G5 aparatów jest standardowy dla wszystkich współczesnych smartfonów przedni aparat, który w ostatnich latach bije rekordy wzrostu rozdzielczości matrycy, dochodząc wręcz do wartości odwrotnych do rozdzielczości aparatu głównego. Jest to odpowiedź producentów telefonów na wzrost popularności portali społecznościowych i zamieszczanych na nich fotografii typu „selphie” (czyli po prostu autoportretów często wykonywanych „z ręki”). Tendencja ta jest do tego stopnia wyraźna że zdarzały się już modele oferujące większą funkcjonalność przedniego, niż tylnego aparatu fotograficznego…

Na szczęście LG zachowało w modelu G5 zdroworozsądkowy umiar w tej kwestii, nie oznacza to bynajmniej że nie dodano stosunkowo dobrego aparatu, lecz z pewnością dalece ustępuje on głównemu, tylnemu aparatowi. Zastosowano tu aparat z matrycą o rozdzielczości 8Mpx, oraz obiektyw o jasności f=2.0, niestety tak jak w przypadku aparatu z obiektywem fish-eye i tu nie podano typu matrycy, oraz dokładnych informacji o kątach widzenia obiektywu, wydaje się on być nieznacznie mniejszy od kąta widzenia głównego aparatu.

Aparat podobnie jak ten szerokokątny nie ma dodatkowego trybu w aplikacji aparatu, przełączanie się do niego następuje przez wzdłużne przeciągnięcie palcem w trybie pracy aparatu, lub wybranie ikonki zmiany aparatu (ikona aparatu ze strzałką) przy czym ikonka jest dostępna wyłącznie w trybach: podstawowym i ręcznym, nie jest obecna na ekranie w trybie prostym, tu należy posłużyć się opcją przesunięcia palem po ekranie.

Po przełączeniu się w tryb aparatu przedniego zmienia się dostępność funkcji aplikacji aparatu, do wyboru mamy tylko dwa typy pracy: PROSTY i PODSTAWOWY. W tym pierwszym tak jak w przypadku tylnego aparatu głównego, całkowitą kontrolę nad zdjęciem oddajemy w ręce automatyki aparatu. W trybie podstawowym również mamy mocno ograniczony wpływ na zdjęcie, z dostępnością takich opcji jak:

  • lampa błyskowa: włącz / wyłącz – przy czym trzeba zauważyć że model G5 nie posiada przedniej diody lampy błyskowej, lecz wykorzystuje się tu do doświetlania ekran, którego jasność można regulować widocznym na ekranie wskaźnikiem
  • upiększanie twarzy – funkcja wygładzająca cerę za pomocą algorytmów oprogramowania aparatu, regulowana ekranowym wskaźnikiem
  • zmiana aparatu na tylni
  • wybór miejsca zapisu zdjęć: karta pamięci / pamięć wewnętrzna smartfonu (funkcja aktywna wyłącznie gdy w slocie pamięci znajduje się karta)
    odwrócenie / odbicie zdjęcie
  • Ustawienie wyboru trybu gestów w celu natychmiastowego wyświetlenia wykonanego zdjęcia. Te opcje są widoczne podczas korzystania z przedniego aparatu.
  • wybór metody uruchomienia migawki za pomocą gestów dłoni, lub po wykryciu twarzy
  • uruchamianie migawki za pomocą komend głosowych: „Cziz” / „Smajl” / „Whisky” / „Kimachi” / „LG”
  • timer wyzwalający migawkę: wyłącz / 3 sekundy / 10 sekund
  • filtry fotograficzne (omówione niżej): brak / film 1 / film 2 / film 3 / film 4 / film 5 / film 6 / film 7 / film 8 / film 9
  • funkcja HDR: wyłączona (OFF) / włączona (ON) / HDR AUTO (automatycznie)
  • format zdjęcia (wyłącznie dla aparatu 16Mpx): 1:1 / 4:3 / 16:9 (domyślnie)
  • dodatkowe tryby pracy:
    • panorama
    • snap
    • multi-view
    • popout
    • automatycznie
    • poklatkowo
    • zwolnione tempo
    • image

Pomimo że przedni aparat posiada matrycę o rozdzielczości tylko 8Mpx ilość rejestrowanych szczegółów jest wystarczająca, same zdjęcia jednak są dość płaskie i o niskiej dynamice, tu od lewej: przedni aparat pozbawiono lampy błyskowej w tym celu można jednak wykorzystać doświetlenie samym ekranem tu zrzut ekranu aplikacji przedniego ekranu z włączonym podświetleniem / zdjęcie z przedniego aparatu surowe i po obróbce podczas postprodukcji  / wycinek zdjęcia w środku – jak widać pomimo względnie małej rozdzielczości matrycy ilość szczegółów rejestrowanych przez przedni aparat jest zadowalająca


tekst, opracowanie i zdjęcia z wyłączeniem wariantów zdjęć poglądowych urządzeń i akcesoriów: Sebastian Nikiel 04.05.2017