GórFanka na szczytach Himalajów

RECENZJE / tytuł: „GórFanka na szczytach Himalajów” autor: Anna Czerwińska

  • Tytuł: „GórFanka na szczytach Himalajów”
  • Autor: Anna Czerwińska
  • Rok wydania:
    • wydanie I Warszawa 2008 rok
    • wydanie II 2009 rok
    • wydanie III styczeń 2010 rok
  • Ilość stron: 204
  • Rodzaj okładki: miękka
  • lustracje: tak liczne kolorowe
  • Średnia cena: 26.10 – 29,70 zł (info. na dzień 10.02.2011)
  • Wydawnictwo: Annapurna
  • Skład książki: klejona
  • ISBN: 978-83-922866-7-7 (wydanie I / 2008)

Kolejna z serii trzech książek, cyklu objętego wspólnym tytułem „GórFanka” Anny Czerwińskiej. Pierwsza z nich obejmowała pierwsze lata fascynacji i rozwoju pasji górskiej Anny Czerwińskiej, kolejna o sugestywnym tytule „GórFanka na szczytach Himalajów” przenosi nas w świat wysokogórskich wypraw w Himalaje. Obejmuje ona swym przekrojem ostatnie kilkanaście lat działalności P. Anny, od wyprawy na Everest po wyprawę na Makalu w 2006 roku. Podobnie jak pierwsza książka zachowana została w niej ta sama forma wypowiedzi – wywiadu. Zachowano w niej również ten sam fantastyczny język, ironiczny, prosty i bogaty zarazem, zdystansowany wobec własnej osoby, oraz doświadczeń, który sprawia że podobnie jak część pierwszą książki czyta się ją z wielką przyjemnością, lekkością i pasją. Książka ze wszech miar godna polecenia, otwierająca przed nami tajniki sztuki wspinaczkowej, znanej zazwyczaj osobom z poza kręgu wspinaczy jedynie od strony samych momentów sukcesów i porażek, bez zrozumienia całości skomplikowanej otoczki, walki, rozterek i kłopotów towarzyszących wielkim wspinaczkom, oraz wyprawom.


Informacja prawna – wszystkie wyrażane w niniejszej recenzji książki opinie są wyłącznie moją osobistą opinią na jej temat i jako takie nie są wiążącym określeniem jej wartości, lecz wyłącznie osobistą autointerpretacją. Wykorzystane w opracowaniu cytaty, lub zdjęcia okładek i inne, mają za zadanie jedynie zaprezentować publikację, oraz przedstawić opisywane w niej wątki, lub cechy. Recenzja nie jest ofertą handlową, nie powstała na zamówienie firm trzecich, ani nie namawia do zakupu danej książki.