GórFanka Moje ABC w skale i lodzie

RECENZJE / tytuł: „GórFanka Moje ABC w skale i lodzie” autor: Anna Czerwińska

  • Tytuł: „GórFanka Moje ABC w skale i lodzie”
  • Autor: Anna Czerwińska
  • Rok wydania: Wydanie I Warszawa 2008 rok
  • Ilość stron: 244
  • Rodzaj okładki: miękka
  • lustracje: tak liczne czarno – białe, oraz kilkanaście kolorowych
  • Średnia cena: 25.80 – 29 zł (informacja na dzień 10.02.2011)
  • Wydawnictwo: Annapurna
  • Skład książki: klejona
  • ISBN: 978-83-922866-6-0

Seria trzech książek Anny Czerwińskiej, którą otwiera niniejsza z nich: „GórFanka Moje ABC w skale i lodzie”, jest to jedna z ważniejszych pozycji w ostatnich latach na polskim rynku wydawniczym w dziale rodzimej literatury górskiej. Jest to pozycja której konieczność przeczytania nie trzeba nikomu związanymi z górami chyba szczególnie rekomendować. Napisana w formie wywiadu, opisuje początki fascynacji górami Anny Czerwińskiej, jej rozkwit, pierwsze wspinaczki, oraz górskie przygody. Obejmuje w swym przekroju pierwsze wyprawy autorki na Tatrzańskich Ścieżkach, aż po poważniejsze wyjazdy wysokogórskie. Akcja rozgrywa się w latach 70 XX wieku, tak niezwykle owocnych i ważnych dla polskiego alpinizmu. Książka napisana językiem który mógłby stanowić kwintesencję osobowości P. Ani Czerwińskiej, lekko ironicznym, czasem dosadnym, bez zbędnego wyszukiwania formy tam gdzie prosta opisuję sprawę najlepiej, z wyjątkowym poczuciem humoru i dystansu do własnej osoby. Dzięki tym cechom książka od początku sprawia że trudno się od niej oderwać, zachęcając nas wciąż do przeczytania kolejnej jej strony. Dynamiczna, bawiąca a równocześnie ucząca, nie tylko o trudach tamtych czasów, co skutkowało powstaniem nader często paradoksalnych sytuacji, lecz również szacunku i odpowiedzialności wobec gór.


Informacja prawna – wszystkie wyrażane w niniejszej recenzji książki opinie są wyłącznie moją osobistą opinią na jej temat i jako takie nie są wiążącym określeniem jej wartości, lecz wyłącznie osobistą autointerpretacją. Wykorzystane w opracowaniu cytaty, lub zdjęcia okładek i inne, mają za zadanie jedynie zaprezentować publikację, oraz przedstawić opisywane w niej wątki, lub cechy. Recenzja nie jest ofertą handlową, nie powstała na zamówienie firm trzecich, ani nie namawia do zakupu danej książki.